BLIK dla klientów Polskich ePłatności prowadzących sprzedaż internetową

Wrzesień 26, 2018
Karol Zielinski

Polskie ePłatności nie zwalniają tempa i wprowadzają BLIKA do oferty płatności elektronicznych. Za obsługę tego kanału transakcji bezgotówkowych odpowiadać będzie e-commercowa część firmy Polskie ePłatności, funkcjonująca wcześniej jako marka PayLane. Polskie ePłatności konsekwentnie budują ofertę omnichannel odpowiadającą potrzebom i oczekiwaniom merchantów oraz klientów końcowych.

Pod koniec kwietnia br. BLIK został zaimplementowany do portfolio Polskich ePłatności, umożliwiając realizowanie transakcji BLIK na terminalach płatniczych swoich klientów. Analiza struktury płatności BLIKIEM wskazuje, że najpopularniejszym kanałem płatności tą metodą pozostają nadal płatności internetowe.

– Wprowadzenie BLIKA do oferty metod płatności elektronicznych to potwierdzenie naszego planu budowania optymalnych, nowoczesnych rozwiązań omnichannel. Najpierw udostępniliśmy usługę BLIK w naszych terminalach; teraz umożliwiamy płacenie aplikacją na bardzo szybko rosnącym rynku e-commerce. Dzięki różnorodności w wyborze metod płatności, współpracujące z nami firmy szybko budują przewagę konkurencyjną na rynku w zakresie świadczenia bezpiecznych i niezawodnych transakcji bezgotówkowych – mówi Karol Zielinski, Polskie ePłatności.

Jak podaje Polski Standard Płatności, operator BLIKA, w I półroczu 2018 roku liczba transakcji zrealizowanych za pomocą BLIKA wyniosła 33 mln. BLIK, dostępny w 13 aplikacjach bankowych, stał się w Polsce powszechnym standardem płatności za towary czy usługi i jest obecny w coraz większej liczbie sklepów stacjonarnych oraz w niemal całym polskim e-commerce.

– Klienci nieustannie poszukują coraz szybszych i bardziej intuicyjnych płatności w internecie. Odpowiedzią na te potrzeby jest BLIK. Najbardziej dynamicznie rozwijającym się kanałem płatności BLIKIEM są właśnie płatności e-commerce  –  to prawie dwie trzecie wszystkich transakcji. Dzięki uruchomieniu przez Polskie ePłatności BLIKa w kanale płatności on-line, kolejni klienci będą mogli przekonać się jak szybko i wygodnie można płacić w internecie – podkreśla Adam Kokoszkiewicz, dyrektor departamentu sprzedaży Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIKA.

– Klienci cenią BLIKA za szybkość i wygodę. Mamy nadzieję, że integrując nasze systemy z BLIKIEM przyczynimy się do kolejnych sukcesów tej aplikacji, a także damy naszym klientom narzędzie, które zwiększy sprzedaż w ich firmach – dodaje Karol Zielinski.


Spółka Polskie ePłatności – specjalizuje się w procesowaniu płatności bezgotówkowych i dostarczaniu innowacyjnych usług dla biznesu, zapewniając obsługę transakcji płatniczych dokonywanych za pomocą kart płatniczych oraz realizację innych usług z wykorzystaniem terminali POS. Szeroki wachlarz usług oferowanych przez Polskie ePłatności obejmuje m.in.: rozliczanie transakcji kartowych, cashback, DCC – płatność w walucie karty, doładowania telefonów komórkowych pre-paid oraz obsługę zaawansowanych programów lojalnościowych. W marcu br. do portfela usług PeP dołączyła obsługa płatności w internecie, poprzez nabycie spółki PayLane. W najbliższych tygodniach, w wyniku trwającego rebrandingu, usługi PayLane będą funkcjonowały pod marką Polskie ePłatności.

PayLane –  gdański dostawca usług płatności internetowych, od marca należy w 100 proc. do Polskich ePłatności. Działając od 2005 roku na rynkach zagranicznych zdobył doświadczenie, dzięki któremu teraz oferuje polskim e-sklepom usługi płatnicze na światowym poziomie. Oprócz najpopularniejszych metod płatności w Internecie (takich jak karty debetowe i kredytowe, polecenia przelewu i zapłaty czy e-portfel), PayLane oferuje również wiele rozwiązań charakterystycznych dla poszczególnych regionów w całej Europie, umożliwiając dokonywanie transakcji w walutach z całego świata. Jako pierwszy – we współpracy z Polskie ePłatności wprowadził  Apple Pay dla e-commerce w Polsce.

Dzięki BLIKOWI można bezpiecznie i wygodnie, korzystając ze smartfona, płacić w internecie i tradycyjnych sklepach, wypłacać i wpłacać gotówkę z bankomatów oraz przelewać natychmiastowo pieniądze innym użytkownikom na numer telefonu bez znajomości ich rachunku bankowego. BLIK stanowi ogólnokrajowy, powszechny standard płatności, który wykorzystuje najnowocześniejsze technologie informatyczne. Możliwość skorzystania z BLIKA w aplikacjach bankowości mobilnej ma obecnie ok. 90 proc. wszystkich klientów krajowych instytucji finansowych. Udziałowcami spółki PSP jest sześć polskich banków: Alior Bank, Bank Millennium, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski, Santander Bank Polska. Z BLIKA mogą korzystać również klienci Getin Banku, BGŻ BNP Paribas, Raiffeisen Polbanku, Credit Agricole, Pekao SA, Inteligo, Orange Finanse i T-Mobile Usługi Finansowe.