Flaga kraju Słowacja | PayLane - Płatności elektroniczne

Jednostka monetarna

1 Euro(EUR, €)

Słowacja

Kraj śródlądowy w Europie Środkowej. Graniczy z Republiką Czeską, Austrią, Polską, Ukrainą i Węgrami. Kraj jest członkiem Organizacji Narodów Zjednoczonych, Unii Europejskiej i Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego. Po wejściu do Unii Europejskiej polityka finansowa państwa zaowocowała znacznym napływem kapitału zagranicznego.

Słowacja jest jedną z najszybciej rozwijających się gospodarek w Unii Europejskiej. Przemysł opiera się głównie na metalurgii i motoryzacji. Słowacja posiada złoża węgla brunatnego, manganu, żelaza i miedzi. Uprawia się głównie pszenicę, kukurydzę, jęczmień, korzeń buraka, winorośl i tytoń. Hodowla to natomiast przede wszystkim bydło, drób i owce. Liczba turystów wybierających Słowację stale rośnie, największą atrakcją są góry. W 2005 kraj odwiedziło 1,4 mln turystów zagranicznych. Znaczną rolę odgrywa przemysł elektromaszynowy i chemiczny. Najważniejsi partnerzy handlowi kraju to Węgry, Austria i Polska. Eksportuje się samochody, maszyny i urządzenia elektroniczne.

Szara fala | PayLane - Płatności elektroniczne

Popularne zakupy e‑commerce

  • elektronika
  • oprogramowanie
  • kosmetyki
  • meble
  • wyposażenie domu
  • moda
  • muzyka
  • podróże
Chmura | PayLane - Płatności elektroniczne
Chmura | PayLane - Płatności elektroniczne

Dodatkowe informacje handlowe

Na Słowacji penetracja Internetu wynosi 82,6% przy czym penetracja smartfonów stoi na poziomie 45,9%.

33% płatności online odbywa się za pomocą kart prepaid, 45% za pośrednictwem urządzeń mobilnych. W 2016 roku na Słowacji działało 9 400 sklepów internetowych, które wygenerowały łącznie sprzedaż o wartości 903 milionów USD. Największym segmentem rynku jest elektronika i media o wartości rynkowej 295 milionów USD.

Popularne witryny to Mall SK, HEJ.sk, Heureka, TPD. Słowacy zamawiają także przez Amazon, eBuy, Alibabę i Aliexpress. B2B e-commerce jest drugim najszybciej rozwijającym się na Słowacji segmentem - lokalne firmy z powodzeniem oferują produkty i usługi swoim klientom biznesowym.