Flaga kraju San Marino | PayLane - Płatności elektroniczne

Jednostka monetarna

1 Euro(EUR, €)

San Marino

Państwo śródlądowe w Europie Południowej stanowiące enklawę na obszarze Włoch. Po Watykanie i Monako, trzeci najmniejszy kraj w Europie. San Marino nie jest członkiem Unii Europejskiej. Od 1954 San Marino jest w unii celnej i monetarnej z Włochami. Standard życia i średni dochód na mieszkańca są porównywalne z Włochami. Powierzchnia kraju to zaledwie 61,2 km kwadratowych.

San Marino utrzymuje najniższą stopę bezrobocia w Europie. Przemysł opiera się na bankowości, elektronice i ceramice. Rolnictwo to głównie produkcja sera i uprawa winorośli. Krajobrazy i zabytki San Marino przyciągają licznych turystów – sektor ten przynosi ponad 50% PKB. Przemysł to wydobycie marmurów i drobne przetwórstwo spożywcze oraz branża włókiennicza, skórzana, meblowa, cementowa i jubilerska. W wymianie handlowej republiki pośredniczą Włochy. Eksportuje się wino, zboża, kasztany jadalne, meble, przetwory mleczne, mięso, wapno i kamienie budowlane. 57% mieszkańców zatrudnionych jest w sektorze usług, 42% w przemyśle i 1% w rolnictwie. Głównym partnerem handlowym kraju są Włochy.

Szara fala | PayLane - Płatności elektroniczne

Popularne zakupy e‑commerce

  • elektronika
  • odzież
Chmura | PayLane - Płatności elektroniczne
Chmura | PayLane - Płatności elektroniczne

Dodatkowe informacje handlowe

San Marino jest jednym z kilku krajów, który przyjął w 2013 roku regulacje dotyczące e-commerce i pozwalające na liberalizację wymogów posiadania licencji. Od tej pory także osoby niemieszkające w San Marino mogą otworzyć tu swój e-biznes, bez posiadania rezydenta na miejscu. Skutkiem korzystnego prawa jest dynamiczny wzrost rynku zakupów online. Kamieniem milowym w rozwoju e-commerce w San Marino było wejście na rynek przez PayPal w 2015 roku. Departament ds. Przemysłu, Rzemiosła i Handlu Republiki San Marino wprowadził certyfikację przedsiębiorstw handlu elektronicznego w San Marino.

Sprzedawcy posiadający licencję na swoich stronach umieszczają logo „e-commerce san marino", uwiarygodniające ich w oczach klientów, jak i nowych przedsiębiorców, dla których San Marino staje się coraz bardziej popularnym miejscem na rozpoczęcie działalności online.