Flaga kraju Luksemburg | PayLane - Płatności elektroniczne

Jednostka monetarna

1 Euro(EUR, €)

Luksemburg

Kraj położony w Europie Zachodniej. Graniczy z Francją, Niemcami i Belgią. Jest członkiem Unii Europejskiej i Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego. Jego stolica, miasto Luksemburg, jest jedną z trzech oficjalnych stolic Unii Europejskiej.

Luksemburg jest krajem wysoko rozwiniętym, którego gospodarka opiera się w lwiej części na usługach – 70% PKB. To jedno z największych centrów finansowych na świecie. Luksemburg to kraj bardzo słabo zaludniony, ale charakteryzujący się najwyższą stopą wzrostu populacji. Uprawia się tu zboża, ziemniaki i buraki cukrowe, hodowane jest bydło, trzoda chlewna i drób. Za szybkim rozwojem kraju stoi wydobycie rud żelaza i rozbudowa sektora usługowego, zwłaszcza części finansowo-bankowej. Luksemburg skupia liczne banki, instytucje finansowe i giełdowe w tym Europejski Bank Inwestycyjny Unii Europejskiej. Luksemburg eksportuje stal, maszyny, tworzywa i włókna syntetyczne. Partnerami handlowymi kraju są przede wszystkim Belgia, Francja i Niemcy. Niemal 50% pracowników stanowią cudzoziemcy. 

Szara fala | PayLane - Płatności elektroniczne

Popularne zakupy e‑commerce

  • odzież
  • książki
  • gazety
  • podróże
Chmura | PayLane - Płatności elektroniczne
Chmura | PayLane - Płatności elektroniczne

Dodatkowe informacje handlowe

Ponad 50% mieszkańców Luksemburga wybiera płatności mobilne, 37% preferuje karty kredytowe. Niską popularnością (zaledwie na poziomie 1%) cieszą się karty prepaid i przelewy bankowe. 10% dokonujących zakupów online korzysta z e-portfela. Z Internetu korzysta 98% mieszkańców Luksemburga, 367 tysięcy z nich dokonuje zakupów online.

W 2015 roku sprzedaż e-commerce w Luksemburgu osiągnęła 600 mln euro. Większość kupujących online należy do grupy wiekowej 25-34 lat, ale w Luksemburgu rośnie także liczba seniorów korzystających z e-commerce. Według danych Statec, 28% Internautów dokonało co najmniej jednego zakupu w lokalnym sklepie internetowym, a 88% kupiło coś od sprzedawców z innych krajów Unii Europejskiej. Jeden na czterech konsumentów dokonał zakupu u sprzedawcy spoza Europy.