Jednostka monetarna
1 dolar kanadyjski (CAD)
Kraj położony w Ameryce Północnej. Drugie co do wielkości państwo na świecie pod względem łącznej powierzchni. Kanada jest członkiem Organizacji Narodów Zjednoczonych, Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego, Wspólnoty Narodów, Frankofonii i G7.
Kanada jest słabo zaludnionym krajem – w dużej mierze powierzchnie państwa pokrywają lasy, tundra i Góry Skaliste. Jest podzielona na dziesięć prowincji i trzy terytoria. Jako jeden z najbogatszych krajów na świecie, dzięki wysokim dochodom per capita, jest członkiem Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD). Ostatnie dziesięciolecie to dla Kanady szybki wzrost gospodarczy – z gospodarki rolniczej zmieniła się w zurbanizowaną i przemysłową. 75% mieszkańców Kanady pracuje w branży usług. Najważniejszymi w kraju sektorami gospodarki są lasy i przemysł naftowy. Kraj jest jednym z ważniejszych producentów pszenicy i innych zbóż na świecie. Od USA Kanadę oddziela najdłuższa na świecie niezabezpieczona granica – kraje współpracują ze sobą militarnie i handlowo.
Penetracja Internetu w Kanadzie wynosi 92,8%, co czyni ją liderem wśród rynków e-commerce. Ponad połowa mieszkańców posiada smartfony, wielu użytkowników korzysta z gier wideo.
Popularnymi metodami płatności są karty kredytowe. Ze względu na małą gęstość zaludnienia i duże odległości pomiędzy miastami Kanadyjczycy chętnie robią zakupy online, wiąże się to jednak z logistycznymi utrudnieniami dla przedsiębiorców.
Liderzy rynku to głównie giganci: Amazon i Costco. Według badań przeprowadzonych przez Statistics Canada w 2013 r. zaledwie 13% kanadyjskich firm zaczęło sprzedawać swoje produkty i usługi online.
Kanada rozpoczęła gwałtowny rozwój rynku cyfrowego handlu i pewne jest to, że proces ten przyspieszy w nadchodzących latach. Detaliczni sprzedawcy coraz chętniej testują nowoczesne rozwiązania i nowe strategie rynkowe.