Flaga kraju Irlandia | PayLane - Płatności elektroniczne

Jednostka monetarna

1 Euro(EUR, €)

Irlandia

Irlandia leży w Europie Zachodniej i zajmuje większą część terytorium wyspy o tej samej nazwie. Jest członkiem Unii Europejskiej. 

Ostatnie lata to dla Irlandzkiej gospodarki transformacja z przeważnie rolniczej na ekonomiczną – kraj koncentruje się na branżach i usługach wysokiej technologii. Nadal jednak najważniejszą gałęzią gospodarki pozostaje wysoko zmechanizowane rolnictwo, w którym zatrudnienie znajduje 9,5% mieszkańców. Ponad połowę całej produkcji rolnej stanowi wołowina i mleko. Irlandia produkuje najwięcej po Nowej Zelandii mleka krowiego w przeliczeniu na jednego mieszkańca. Główne uprawy to zboża, buraki cukrowe i ziemniaki. Irlandia słynie także z rozwiniętego browarnictwa i przemysłu alkoholowego (whisky). Znaczna część ludności Irlandii pracuje także w branży turystycznej – turystyka stanowi 4% PKB kraju. Rozwijają się również usługi, w tym e-commerce, telekomunikacja, oprogramowanie i nowoczesne usługi finansowe. Rozwinięty jest także przemysł elektroniczny, chemiczny, metalowy, maszynowy, meblarski, włókienniczy czy petrochemiczny. 

Szara fala | PayLane - Płatności elektroniczne

Popularne zakupy e‑commerce

  • zabawki
  • hobby
  • moda
Chmura | PayLane - Płatności elektroniczne
Chmura | PayLane - Płatności elektroniczne

Dodatkowe informacje handlowe

57% Irlandczyków korzysta ze smartfonów przy penetracji Internetu na poziomie 81,6%. 1,9 miliona irlandzkich internautów dokonuje zakupów online. 79% płatności dokonywanych jest za pomocą kart kredytowych, drugą najczęściej wybieraną metodą jest PayPal. 83% kupujących online w Irlandii robi zakupy za pośrednictwem komputerów stacjonarnych – udział smartfonów w rynku e-commerce to tylko 8% i 7% w przypadku tabletów. Również rząd Irlandii wychodzi naprzeciw rozwijającemu się rynkowi e-commerce. Irlandia była jednym z pierwszych krajów, który wdrożył dyrektywę w sprawie podpisów elektronicznych w ramach ustawy o handlu elektronicznym z 2000 roku.

Badanie Retail Online Survey z 2013 roku pokazuje, że 84% detalistów działa także online, a 64% z nich zamierza zwiększyć swoją obecność w sieci.