Flaga kraju Grecja | PayLane - Płatności elektroniczne

Jednostka monetarna

1 Euro(EUR, €)

Grecja

Kraj w południowo-wschodniej Europie, z dostępem do Morza Egejskiego, Morza Jońskiego, Morza Kreteńskiego i Morza Śródziemnego. Graniczy z Albanią, Republiką Macedonii, Bułgarią i Turcją. Jest członkiem Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego, Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju.

W 2010 r. Grecka gospodarka musiała zmierzyć się z kryzysem. Kraj ma najgorszy wskaźnik wolności gospodarczej wśród członków Unii Europejskiej. Mocną stroną greckiej gospodarki jest natomiast turystyka, stanowiąca aż 18% PKB co czyni Grecję jednym z najczęściej odwiedzanych krajów na Starym Kontynencie. Grecję odwiedza ponad 20 mln turystów rocznie. Tereny uprawne zajmują 31% powierzchni państwa, pastwiska zaś aż 40% powierzchni – wciąż duże znaczenie dla gospodarki ma rolnictwo i pasterstwo. Grecja eksportuje odzież i tekstylia, bawełnę, owoce cytrusowe, rodzynki, warzywa, produkty petrochemiczne, rudy metali oraz tytoń. Drogą morską eksportuje się 89% produktów – kraj posiada trzecią co do wielkości flotę handlową świata. Transport opiera się głównie na promach i samolotach – sieć kolejowa jest słabo rozwinięta.

Szara fala | PayLane - Płatności elektroniczne

Popularne zakupy e‑commerce

  • podróże
  • rezerwacje hoteli
  • elektronika
  • rozrywka
  • bilety na wydarzenia kulturalne
  • odzież
  • obuwie
Chmura | PayLane - Płatności elektroniczne
Chmura | PayLane - Płatności elektroniczne

Dodatkowe informacje handlowe

Penetracja Internetu w Grecji stale rośnie – ponad jedna trzecia mieszkańców korzysta już ze smartfonów. 56% płatności dokonywanych jest za pomocą kart prepaid. Wielu Greków nie korzysta z kart kredytowych i debetowych, dlatego tak chętnie używają oni kart prepaid stanowiących wygodną alternatywę.

W 2016 roku sprzedaż e-commerce w Grecji wyniosła 5 miliardów dolarów, co stanowiło wzrost o 18,8% w stosunku do roku poprzedniego. Według prognoz wartość ta będzie stale rosła, ponieważ rozwój technologii informatycznych i penetracja Internetu w Grecji dążą stale do średniego poziomu w UE. Istnieje wciąż ogromny niewykorzystany potencjał greckiego handlu elektronicznego.

Obecnie tylko 24% greckich firm sprzedaje swoje towary poza granicami – głównie do USA, Anglii, Francji, Niemiec i Włoch.