Flaga kraju Finlandia | PayLane - Płatności elektroniczne

Jednostka monetarna

1 Euro(EUR, €)

Finlandia

Kraj w północnej Europie, utworzony po upadku rządów carskich w 1917 roku. Graniczy ze Szwecją, Norwegią i Rosją. Jest członkiem Unii Europejskiej i Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju i jedynym skandynawski krajem, który wstąpił do strefy euro.

Finlandia jest krajem rozwiniętym gospodarczo. Ma znaczące zasoby drewna i minerałów (żelaza, chromu, miedzi, niklu i złota). Najważniejszymi gałęziami przemysłu przetwórczego są: przemysł maszynowy, drzewny, celulozowo-papierniczy, spożywczy, chemiczny, elektrotechniczny, stoczniowy, a także włókiennicy, odzieżowy, poligraficzny, cementowy, porcelanowy i szklarski. Klimat nie sprzyja rozwojowi rolnictwa, ale dobrze rozwiniętym działem gospodarki Finlandii jest leśnictwo i rybołówstwo. Rozwija się turystyka – w 2003 wpływy z turystyki wyniosły 1,9 mld dol. USA. Najważniejsi partnerzy handlowi  kraju to Niemcy, Rosja, Szwecja, Wielka Brytania, Stany Zjednoczone, Holandia i Chiny. Wskaźnik Giniego, czyli poziom rozpiętości w dochodach, wynosi 26,9 i tym samym jest jednym z najniższych na świecie.

Szara fala | PayLane - Płatności elektroniczne

Popularne zakupy e‑commerce

  • odzież
  • obuwie
  • elektronika domowa
  • kosmetyki i zdrowie
Chmura | PayLane - Płatności elektroniczne
Chmura | PayLane - Płatności elektroniczne

Dodatkowe informacje handlowe

Penetracja Internetu w Finlandii wynosi 81,6%. Finowie najchętniej korzystają z kart prepaid (55%) i kart kredytowych (25% płatności).

W 2016 roku Finowie wydali około 5,09 miliardów dolarów online na towary detaliczne z Finlandii i zza granicy. Finowie doceniają różnorodność towarów i niższe ceny, czym kierują się przy zakupie. Mieszkańcy Finlandii najwięcej pieniędzy wydają na elektronikę domową i odzież. 78% Finów robi zakupy online – całkowita sprzedaż towarów i usług online wyniosła 7,9 miliarda w 2015 roku. Również handel B2B kwitnie w Finlandii – pod kątem zaangażowania w mediach społecznościowych przerasta nawet rynek B2C. Najpopularniejsze serwisy zakupowe to tori.fr, verkkokauppa.com, Ebay, oikotie.fi i kela.fi.