Flaga kraju Estonia | PayLane - Płatności elektroniczne

Jednostka monetarna

1 Euro(EUR, €)

Estonia

Estonia jest przemysłowo-rolniczym krajem położonym w Europie Północnej. Jest członkiem Unii Europejskiej, Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego oraz Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju. Państwo podzielone jest na piętnaście prowincji. Graniczy z Łotwą, Rosją i Finlandią.

Estonia określana bywa jako postsocjalistyczny kraj skandynawski – do 1991 roku wchodziła w skład nadbałtyckiego regionu ekonomicznego ZSRR. Współcześnie państwo dynamicznie się rozwija, a ponad dwie trzecie gospodarki opiera się na usługach. Wysoko rozwinięty jest przemysł maszynowy, elektroniczny, meblarski, chemiczny i spożywczy. Uprawia się głównie jęczmień, pszenicę, ziemniaki i żyto. Najważniejszymi partnerami handlowymi Estonii są Niemcy, Finlandia i Szwecja. Kraj staje się także coraz bardziej popularnym kierunkiem turystycznym. Estonia należy do najszybciej rozwijających się rynków wschodzących – rozwijają się tu branże przyszłości takie jak infotechnologia czy biotechnologia i wciąż zachodzi ważny proces digitalizacji przemysłu.

Szara fala | PayLane - Płatności elektroniczne

Popularne zakupy e‑commerce

  • usługi turystyczne (wraz z usługami noclegowymi)
  • bilety (koncert, kino, teatr)
  • sprzęt sportowy i odzież
Chmura | PayLane - Płatności elektroniczne
Chmura | PayLane - Płatności elektroniczne

Dodatkowe informacje handlowe

Penetracja Internetu w Estonii stoi na poziomie 81,6%. W kraju bardzo popularne są płatności mobilne (48% transakcji), drugie miejsce zajmują karty kredytowe (31%).

Kraj ma nowoczesną gospodarkę rynkową i jeden z wyższych poziomów dochodów w Europie Środkowej, co czyni go atrakcyjnym rynkiem dla e-commerce.

Według estońskiego stowarzyszenia e-commerce, organizacji patronackiej wspierającej estońskie przedsiębiorstwa, konsumentów i sektor publiczny, dane dotyczące handlu elektronicznego w Estonii są z roku na rok coraz bardziej obiecujące.

W 85% przypadków osoby korzystające z e-handlu kupowały produkty lokalnie od estońskich firm. 44% zakupów pochodziło z UE, a 35% z krajów spoza Unii Europejskiej.