Flaga kraju Czechy | PayLane - Płatności elektroniczne

Jednostka monetarna

korona czeska (CZK)

Czechy

Republika Czeska to państwo w Europie Środkowej graniczące z Niemcami, Austrią, Słowacją i Polską. Czechy podzielone są na trzynaście regionów. Republika Czeska jest członkiem Organizacji Narodów Zjednoczonych, Unii Europejskiej, Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego, Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju oraz Grupy Wyszehradzkiej.

Gospodarka Czech jest jedną z najstabilniejszych wśród państw postsocjalistycznych. Od podziału Czechosłowacji w państwie wdrożono szereg reform gospodarczych i strukturalnych, które zaowocowały gospodarczym sukcesem kraju. Znaczny dochód przynosi turystyka, w której to branży pracuje 1% mieszkańców Czech. Uprawia się głównie pszenicę, żyto, buraki cukrowe, ziemniaki, chmiel, jęczmień, tytoń i kukurydzę. Przemysł skupia się w północnej części kraju, gdzie znajdują się zagłębia węglowe. Oparty jest głównie na hutnictwie żelaza i stali i produkcji maszyn, prężnie rozwija się także przemysł spożywczy: piwowarski i cukierniczy. Czechy mają dobrze rozwiniętą sieć transportową.

Szara fala | PayLane - Płatności elektroniczne

Popularne zakupy e‑commerce

  • elektronika
  • ubrania
  • zabawki
  • produkty spożywcze
Chmura | PayLane - Płatności elektroniczne
Chmura | PayLane - Płatności elektroniczne

Dodatkowe informacje handlowe

E-commerce w Czechach rozwija się dynamicznie. Penetracja Internetu w Czechach to aż 92,8%. Ten środkowo-europejski kraj jest liderem w swoim regionie. Aż 76% Czechów korzysta z kart kredytowych, tylko 2% sięga natomiast po karty prepaid. Według czeskiego stowarzyszenia handlu elektronicznego, APEK, branża zanotowała 20-procentowy wzrost w 2015 r.

Szybkość Internetu jest zaliczana do największych na świecie. Sklepy internetowe coraz częściej optymalizowane są także pod kątem zakupów na urządzeniach mobilnych (w 2015 roku penetracja rynku komórkowego przekroczyła 50%). Choć Czesi wciąż są nieco nieufni i preferują tradycyjne sklepy, coraz bardziej przekonują się także do zakupów online – sprzedawcy oferują liczne udogodnienia jak np. wyświetlanie cen w czeskiej walucie czy bezpłatny odbiór osobisty.