Jednostka monetarna
1 lew (BGN)
Bułgaria jest bałkańskim krajem położonym w południowo-wschodniej Europie. Sąsiaduje z Serbią, Grecją, Macedonią, Rumunią Turcją. Jest członkiem Organizacji Narodów Zjednoczonych, Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego i Unii Europejskiej. Ponad połowę terenu Bułgarii stanowią obszary górskie.
Głównymi uprawami w Bułgarii są zboża (pszenica, kukurydza), rośliny przemysłowe (słonecznik, tytoń, bawełna) i warzywa (pomidor, ogórek, pieprz), istotne są także drzewa owocowe (jabłka, brzoskwinie, śliwki) i winorośle. Na całym świecie znany jest bułgarski olejek różanym, którego kraj jest największym eksporterem. Rosnące znaczenie ma hodowla bydła, owiec i trzody chlewnej, a także ważny sektor gospodarki kraju – rybołówstwo. Bułgaria produkuje stal, miedź, cynk i ołów oraz maszyny i chemię. Ważnym źródłem dochodu kraju jest także wciąż rozwijany sektor turystyczny, zwłaszcza na wybrzeżu Morza Czarnego – w 2010 Bułgarię odwiedziło 3 mln turystów. Podstawową gałęzią gospodarki jest przemysł – największe znaczenie ma produkcja środków transportu i metalurgia.
Rosnąca penetracja Internetu w Bułgarii sprawia, że staje się ona coraz bardziej atrakcyjnym rynkiem dla e-commerce. Już 60% mieszkańców posiada stałe łącze internetowe – wraz ze wzrostem tej statystyki prognozuje się także rosnący udział sprzedaży e-commerce.
Bułgaria ma niski wskaźnik penetracji kart kredytowych, wielu kupujących online korzysta z płatności SMS. Bułgarscy konsumenci chętnie wybierają płatność gotówką przy odbiorze.
Bułgaria ma jedną z najwyższych na świecie średnich prędkości Internetu szerokopasmowego, co czyni kraj doskonałym obszarem do wdrażania rozwiązań biznesowych e-commerce.
Według NSI całkowita wartość sprzedaży internetowej osiągnęła w 2014 roku ponad dwa i pół miliarda euro. Liczba osób dokonujących zakupów online przekroczyła natomiast 925 000.