Flaga kraju Bułgaria | PayLane - Płatności elektroniczne

Jednostka monetarna

1 lew (BGN)

Bułgaria

Bułgaria jest bałkańskim krajem położonym w południowo-wschodniej Europie. Sąsiaduje z Serbią, Grecją, Macedonią, Rumunią Turcją. Jest członkiem Organizacji Narodów Zjednoczonych, Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego i Unii Europejskiej. Ponad połowę terenu Bułgarii stanowią obszary górskie. 

Głównymi uprawami w Bułgarii są zboża (pszenica, kukurydza), rośliny przemysłowe (słonecznik, tytoń, bawełna) i warzywa (pomidor, ogórek, pieprz), istotne są także drzewa owocowe (jabłka, brzoskwinie, śliwki) i winorośle. Na całym świecie znany jest bułgarski olejek różanym, którego kraj jest największym eksporterem. Rosnące znaczenie ma hodowla bydła, owiec i trzody chlewnej, a także ważny sektor gospodarki kraju – rybołówstwo. Bułgaria produkuje stal, miedź, cynk i ołów oraz maszyny i chemię. Ważnym źródłem dochodu kraju jest także wciąż rozwijany sektor turystyczny, zwłaszcza na wybrzeżu Morza Czarnego – w 2010 Bułgarię odwiedziło 3 mln turystów. Podstawową gałęzią gospodarki jest przemysł – największe znaczenie ma produkcja środków transportu i metalurgia.

Szara fala | PayLane - Płatności elektroniczne

Popularne zakupy e‑commerce

  • odzież
  • akcesoria i artykuły gospodarstwa domowego
  • elektronika
  • książki
  • bilety na wydarzenia kulturalne
  • podróże
  • żywność
Chmura | PayLane - Płatności elektroniczne
Chmura | PayLane - Płatności elektroniczne

Dodatkowe informacje handlowe

Rosnąca penetracja Internetu w Bułgarii sprawia, że staje się ona coraz bardziej atrakcyjnym rynkiem dla e-commerce.  Już 60% mieszkańców posiada stałe łącze internetowe – wraz ze wzrostem tej statystyki prognozuje się także rosnący udział sprzedaży e-commerce.

Bułgaria ma niski wskaźnik penetracji kart kredytowych, wielu kupujących online korzysta z płatności SMS. Bułgarscy konsumenci chętnie wybierają płatność gotówką przy odbiorze.

Bułgaria ma jedną z najwyższych na świecie średnich prędkości Internetu szerokopasmowego, co czyni kraj doskonałym obszarem do wdrażania rozwiązań biznesowych e-commerce.

Według NSI całkowita wartość sprzedaży internetowej osiągnęła w 2014 roku ponad dwa i pół miliarda euro. Liczba osób dokonujących zakupów online przekroczyła natomiast 925 000.