Flaga kraju Austria | PayLane - Płatności elektroniczne

Jednostka monetarna

1 Euro(EUR, €)

Austria

Niemieckojęzyczny kraj położony w Europie Środkowej, federacja dziewięciu państw ze stolicą w Wiedniu. Jest członkiem Unii Europejskiej od 1995 roku. Jako republika federalna Austria podzielona jest na dziewięć prowincji: Burgenland, Karyntię, Dolną Austrię, Salzburg, Styrię, Tyrol, Górną Austrię, Wiedeń i Vorarlberg. Ponad połowa kraju leży w Alpach, dzięki czemu turystyka bardzo dobrze się tam rozwija.

W Austrii podatki stanowią 43% PKB, rolnictwo to 42% w skali kraju. Austria uprawia głównie zboża, winorośle i ziemniaki. Co ciekawe, jest prawie samowystarczalna pod względem produkcji żywności – w 2004 r. rodzime rolnictwo pokryło 90% potrzeb kraju. Jest jednym z najbardziej rozwiniętych ekonomicznie krajów w Unii. 30% austriackich pracowników zatrudnionych jest w przemyśle, głównym ośrodkiem przemysłowym jest zaś Wiedeń. Austriackie miasta połączone są bardzo dobrze rozwiniętą siecią dróg. Duży procent powierzchni kraju pokryty jest lasami, stąd istotną gałęzią gospodarki jest leśnictwo – Austria produkuje papier, tarcicę i zapałki. Kraj posiada rudy żelaza i niewielkie zasoby gazu ziemnego. 

Szara fala | PayLane - Płatności elektroniczne

Popularne zakupy e‑commerce

  • książki
  • muzyka
  • moda
  • elektronika
  • telecom
  • obuwie
  • wyposażenie domu i ogrodu
  • zdrowie i uroda
Chmura | PayLane - Płatności elektroniczne
Chmura | PayLane - Płatności elektroniczne

Dodatkowe informacje handlowe

Austria to atrakcyjny rynek ze względu na bardzo wysoką penetrację Internetu (81,1%) i znaczący parytet siły nabywczej. Austriacy chętnie kupują towary cyfrowe – muzyka i książki stanowią aż 32% sprzedaży online w kraju. 35% mieszkańców woli płacić za zakupy online kartami kredytowymi, natomiast 25% większym zaufaniem darzy przelewy bankowe. Największym segmentem rynku e-commerce w Austrii jest moda, drugie miejsce zajmuje elektronika.

W 2016 r. Austria zajęła 7 miejsce pod względem łatwości dostawy na świecie, co czyni ją liderem w zakresie logistyki. 87% kupujących online w Austrii robi zakupy na komputerze, 6% klientów korzysta ze smartfonów, a tylko 5% dokonało ostatniego zakupu za pomocą tabletu.

Istnieją liczne podobieństwa pomiędzy handlem w Austrii i Niemczech - firmy, które mają doświadczenie na jednym z tych rynków mogą łatwo rozszerzyć swoją działalność na drugi.