Ikona Wiadomości | PayLane - Płatności elektroniczne FAQ

Jak przygotować swoją stronę do przyjmowania płatności?

Jeżeli posiadasz już sklep internetowy i infrastrukturę do obsługi klientów, kolejnym ważnym krokiem jest przygotowanie niezbędnych dokumentów, takich jak polityka prywatności i regulamin. Ważne, by dokumenty jasno opisywały opcje i koszty dostawy, warunki zwrotu zakupionego towaru itp. Linki do dokumentów powinny być łatwo dostępne (najczęściej umieszczane są one w stopce strony). Nie mniej istotne jest przygotowanie kompletnych opisów produktów w sklepie, które będą zawierały dobrej jakości zdjęcia, precyzyjne opisy, ceny, koszty i czas dostawy. Pamiętaj także o umieszczeniu na stronie informacji do łatwego kontaktu z firmą – w postaci adresów e-mail, formularza czy telefonu.

Więcej informacji (w języku angielskim) na naszym blogu:

Do góry Do góry | PayLane - Płatności elektroniczne

Czym jest konto merchanckie?

Konto merchanckie (ang. merchant account) to rodzaj konta bankowego otwieranego przez acquirera (centrum rozliczeniowe/autoryzacyjne). Umożliwia ono przyjmowanie płatności kartami oraz wykonywanie związanych z tym operacji (autoryzacje kart, zwroty środków itd.). Dostęp do konta merchanckiego jest najczęściej możliwy za pośrednictwem osobnej instytucji (operatora/bramki płatniczej). Pełni ona funkcję interfejsu do konta merchanckiego i zwykle oferuje też dodatkowe funkcje i usługi płatnicze. Istotne jest, że sprzedawcy nie mają bezpośredniego dostępu do swoich kont merchanckich - służą one jedynie do wykonywania operacji płatniczych związanych z kartami. Środki zebrane na koncie merchanckim są okresowo wypłacane na konto firmowe sprzedawcy (okres wypłat jest określany indywidualnie w umowie).
Do góry Do góry | PayLane - Płatności elektroniczne

W jaki sposób ominąć koszty przewalutowań w transakcjach międzynarodowych?

Najlepszym sposobem, by uniknąć przewalutowania, jest dobre poznanie swoich klientów. Kluczowa jest wiedza skąd Twoi klienci pochodzą oraz do jakich chcesz dotrzeć ze swoim produktem. Jeśli większość usług sprzedajesz w Europie, lepiej otworzyć konto merchanckie w euro. Jeśli próbujesz dotrzeć do klientów ze Stanów, otwórz konto w dolarach. Może się też okazać, że najlepiej będzie dla twojego modelu biznesowego procesować zarówno w euro jaki i dolarach. Warto się wtedy zastanowić, czy nie będzie opłacało się otworzyć kont bankowych we wszystkich tych walutach i otrzymywać wypłat na poszczególne konta walutowe. W ten sposób unikniesz przewalutowań wypłacanych kwot do głównej waluty rachunku po bankowym kursie.
Do góry Do góry | PayLane - Płatności elektroniczne