Ikona Wiadomości | Polskie ePłatności Online - Płatności elektroniczne FAQ

Jak przygotować swoją stronę do przyjmowania płatności?

Jeżeli posiadasz już sklep internetowy i infrastrukturę do obsługi klientów, kolejnym ważnym krokiem jest przygotowanie niezbędnych dokumentów, takich jak polityka prywatności i regulamin. Ważne, by dokumenty jasno opisywały opcje i koszty dostawy, warunki zwrotu zakupionego towaru itp. Linki do dokumentów powinny być łatwo dostępne (najczęściej umieszczane są one w stopce strony). Nie mniej istotne jest przygotowanie kompletnych opisów produktów w sklepie, które będą zawierały dobrej jakości zdjęcia, precyzyjne opisy, ceny, koszty i czas dostawy. Pamiętaj także o umieszczeniu na stronie informacji do łatwego kontaktu z firmą – w postaci adresów e-mail, formularza czy telefonu. Więcej informacji (w języku angielskim) na naszym blogu:
Do góry Do góry | Polskie ePłatności Online - Płatności elektroniczne

Czym jest konto merchanckie?

Konto merchanckie (ang. merchant account) to rodzaj konta bankowego otwieranego przez acquirera (centrum rozliczeniowe/autoryzacyjne). Umożliwia ono przyjmowanie płatności kartami oraz wykonywanie związanych z tym operacji (autoryzacje kart, zwroty środków itd.). Dostęp do konta merchanckiego jest najczęściej możliwy za pośrednictwem osobnej instytucji (operatora/bramki płatniczej). Pełni ona funkcję interfejsu do konta merchanckiego i zwykle oferuje też dodatkowe funkcje i usługi płatnicze. Istotne jest, że sprzedawcy nie mają bezpośredniego dostępu do swoich kont merchanckich - służą one jedynie do wykonywania operacji płatniczych związanych z kartami. Środki zebrane na koncie merchanckim są okresowo wypłacane na konto firmowe sprzedawcy (okres wypłat jest określany indywidualnie w umowie).
Do góry Do góry | Polskie ePłatności Online - Płatności elektroniczne